Ga naar inhoud


Foto
- - - - -

Mcz Loop Gaat Dak In


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 Katee

Katee

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 4 Posts:

Geplaatst op: 11 March 2020 - 02:20 PM

Beste,

 

wij hebben een mcz loop 8kw welke vanaf het begin niet goed heeft gewerkt,

hij is door een installateur geplaatst maar komt er niet uit.

het probleem is de uitlaat temp en het toerental vd rookgasventilator,de rookgasafvoer gaat achter de kachel naar buiten en dan 4mtr vertikaal(dubbelwandig) de aanzuig is van buiten

Het rookgaskanaal zit op het zuiden en met harde zuid/westen wind gaat het fout,het toerental schiet naar 2200/2400 toeren vijzel komt stil te staan en dan zakt dhet toerental weer naar 700/800 toeren en dat gebeurt constant waardoor er ook nagenoeg geen warmte wordt ontwikkeld.

 

en aangezien de wind voor 95% uit het zuid/westen komt zou ik graag willen vragen wie er een oplosising heeft.

 

mvg

 



#2 Gast_Pelletkachelhome_*

Gast_Pelletkachelhome_*
  • Guests

Geplaatst op: 11 March 2020 - 09:37 PM

Hallo,

Hoever komt de rookgasafvoer boven de dakrand uit. Staat de trekkap voldoende vrij?

Bij deze kachel hoor je de onderdruk van de brandkamer in te meten en dan het toerental van de rookgasventilator op de juiste waarde afstellen.

Als de kachel niet goed werkt kan je installateur ook een interventie aanvragen.



#3 Katee

Katee

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 4 Posts:

Geplaatst op: 12 March 2020 - 09:54 PM

De kap komt 70cm boven de dakrand uit ( totale rookgas afvoer 4 mtr) kap staat vrij .het probleem doet zich alleen met harde wind zuid/west vd week was het een dag noord/west en toen werkte hij goed.
Maar nu staat de kachel uit .

#4 Gast_Pelletkachelhome_*

Gast_Pelletkachelhome_*
  • Guests

Geplaatst op: 13 March 2020 - 06:10 PM

Je zou van de MCZ Loop met de Maestro technologie mogen verwachten dat hij goed funktioneerd.

Ik zou toch uw dealer er op aanspreken u heeft tenslotte toch garantie.

Ook kan uw dealer een verzoek bij de importeur doen voor een interventie.

U kan ook een andere dealer vragen maar deze kan niets onder garantie doen.



#5 GermWentink

GermWentink

    Moderator

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 421 Posts:

Geplaatst op: 14 March 2020 - 01:56 PM

Hoi Katee,

 

er zijn wellicht nog twee zaken die invloed hebben op het geschetste probleem. Wat is de diameter van de 4 mtr pijp? Welke trekkap zit er bovenop de pijp? Zelf heb ik ervaring met de MCZ Maestro en heb de rookgasventilator snelheden behoorlijk moeten terugzetten. Geef het maar even aan.

 

 


ezgifcom-gif-maker.gif

Mijn pellets stook ik in een 'MCZ-Deco' pelletkachel,
in een 'Artel compact 20kw autocleaning'  met 500Ltr buffer PelletCV,

en in een 'Artel Julia Next' pelletkachel! 

Tuning van Pelletverbruik en parameter instelling via een eigen E-form tool!

 


#6 Katee

Katee

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 4 Posts:

Geplaatst op: 14 March 2020 - 04:23 PM

Bedankt voor je reactie, diameter is80mm dw heb 3 verschillende kappen gehad nu een met 3"dakjes" het probleem ontstaat met harde wind dan gaat het toerental van 2600 naar 700 en vijzel op 0.heb dan ook een donker gele vlam die bijna"omvalt"als hij weer qua toeren het dak in gaat is het wel een goede vlam.

#7 Gast_Pelletkachelhome_*

Gast_Pelletkachelhome_*
  • Guests

Geplaatst op: 14 March 2020 - 05:36 PM

Het zou ook kunnen dat de encoder van de rookgasventilator niet werkt of kuren heeft. Dan weet de printplaat niet wat de rookgas ventilator doet.

Of een probleem met softwaere, printplaat, druktransducktor. Het is op afstand niet met zekerheid te zeggen.






Hosting en Seo door
scheiding