Ga naar inhoud


lampen
zonnepanelen
laptops4all
Foto

Artel Compact 24Kw Opstartprobleem

topicstarter hoi

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11 replies to this topic

#1 wijnand

wijnand

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 7 Posts:

Geplaatst op: 16 January 2019 - 01:33 PM

Goedendag,

 

Ik heb een nieuwe artel compact pelletketel staan met daaraan een cv systeem met 6 radiatoren. Helaas wil de artel niet opstarten. Na 18 minuten (opstarttijd) verschijnt het "no acc" alarm. Omdat de ketel uit een failliete boedel komt kan ik niet terugvallen op een leverancier. De rookgasafvoertemperatuur blijft 30 graden. Ik heb het rookkanaal al verlengt omdat ik dacht dat ik te weinig trek had, instellingen veranderd,  maar niets helpt. Er was een lichte verhogijng van de rookgastemperatuur toen ik de fan in de hoogste stand zette. Ik gebruik a1 pellets van agriselect

Heeft iemand nog tips?

 

gr wijnand



#2 Jvl

Jvl

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 1 Posts:

Geplaatst op: 16 January 2019 - 08:32 PM

Hallo,

Het gloeispiraal iets naar voren zetten. Dat heeft bij mij ook geholpen. Een halve cm was bij mij al genoeg.

#3 wijnand

wijnand

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 7 Posts:

Geplaatst op: 16 January 2019 - 08:47 PM

Ok, ga ik morgen ff proberen. bedankt



#4 wijnand

wijnand

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 7 Posts:

Geplaatst op: 17 January 2019 - 03:27 PM

De ketel gaat wel branden maar bereikt in de "load wood"(opstart) fase niet de ingestelde rookgastemperatuur. volgens de handleiding moet die op 53 graden staan, ik heb m al op het minimum van 40 graden gezet. Na 2 a 3 keer opstarten bereikt de ketel de fire on en daarna de bedrijfsstatus ,de rookgastemp. blijft bij deze stand tussen de 40 en 50 graden. Volgens de handleiding zou die tussen de 100 en 200 graden moeten zitten. Heeft iemand hier nog een idee? Ik hoor t graag! :)



#5 Pelletkachelheerenveen

Pelletkachelheerenveen

    groot gebruiker

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 328 Posts:

Geplaatst op: 18 January 2019 - 10:25 AM

Je kunt proberen de pellettoevoer op alle standen te verhogen, te weinig pellets te weinig warmte ontwikkeling en of te veel trek



#6 wijnand

wijnand

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 7 Posts:

Geplaatst op: 18 January 2019 - 04:48 PM

Probleem is opgelost! De rookgas temperatuursensor zat niet in het rookkanaal maar hing er los bij. Bedankt voor t meedenken



#7 maritime

maritime

    groot gebruiker

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 44 Posts:

Geplaatst op: 18 January 2019 - 04:51 PM

Ik heb zelf ook een Artlel 24Kw.

Dit zijn de fabrieks instellingen voor pellets toevoer artel 24 Kw.

 

PR04 2.6

PR05 2.7

PR06 2

PR07 2.6

PR08 3.3

PR09 3.9

PR10 4.4

 

Dit voor de ventilator.

 

PR016 1800

PR017 2000

PR018 1400

PR019 1660

PR020 1920

PRO21 2180

PRO22 2450

 

Vanuit deze instellingen kun hierna fijn tunen aan de hand van de soort pellets gebruikt worden.


Ik stook mijn huis met cv pelletketel van Artlel 24 Kw met een 500 liter buffervat met hygiene spiraal.


#8 Pelletkachelheerenveen

Pelletkachelheerenveen

    groot gebruiker

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 328 Posts:

Geplaatst op: 20 January 2019 - 12:47 PM

Vergeten bij de installatie deze er goed in te steken?



#9 wijnand

wijnand

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 7 Posts:

Geplaatst op: 21 January 2019 - 12:03 AM

Ik gok dat ie tijdens t transport uit t siliconen ringetje is geschoten....



#10 wijnand

wijnand

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 7 Posts:

Geplaatst op: 08 February 2019 - 07:09 PM

Goedenavond,

 

De artel werkt helaas nog niet naar behoren :( De rookgastemperatuur loopt in de load wood fase wel op maar wordt niet gedetecteerd door de computer. Met andere woorden, op het scherm blijft de waarde 30 graden maar in werkelijkheid loopt de temperatuur wel op. Als ik tijdens de load woodfase in het menu ga (bv ff naar UT01) en dan weer terug, staat de temperatuur in het scherm 15 a 20 graden hoger (hangt af van de tijd dat de ketel in de opstartfase zit). Vervolgens doet de ketel het prima. Helaas begint t gelazer opnieuw als de ketel bij de volgende warmtevraag van de kamerthermostaat opnieuw op wil starten. Heeft hier iemand een idee wat het kan zijn. Rookgastemperatuursensor is al vervangen maar dit hielp niet.



#11 wijnand

wijnand

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 7 Posts:

Geplaatst op: 07 June 2019 - 06:30 PM

Hoi,

 

De storing is definitief opgelost dankzij RRtrading. Er bleek een fout in de software te zitten. RRtrading heeft belangeloos nieuwe software ge-upload en het spul werkt naar behoren. Topservice van dit bedrijf!



#12 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 20 September 2019 - 07:24 AM

nou fijn, service is belangrijk!






Hosting en Seo door
scheiding