Ga naar inhoud


Foto
- - - - -

Welke Asstofzuiger


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 Koudebommel

Koudebommel

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 4 Posts:

Geplaatst op: 31 May 2019 - 09:17 AM

Beste mensen,

 

sinds kort heb ik na lang lang wachten eindelijk mijn Nordic Fire Thorsby gekregen. Nu werd mij aangeraden om een asstofzuiger erbij te kopen. Doch ik wordt helemaal geklutst op internet met het zoeken naar een geschikte kwalitatief goede en niet te prijzige asstofzuiger.

Waar ik op moet letten is of het filter te wasbaar is. en dat het een Hepa filter moet zijn. Merken die ik nu in beeld heb zijn de Powerplus POWX300 en POWX308, Ook de Einhell en van Gamma de Handson. Als je dan de referenties leest van de diverse gebruikers is de een enthousiast en de ander weer negatief. Mijn vraag is wat is jullie ervaring? Welke kracht moet de motor hebben, er zijn er van 800W tot 1500W. lengte snoer en zuigslang maakt mij niet uit. En zijn eigenlijk alle filters uitwisbaar, want dat wordt niet altijd vermeld. Ik hoor graag van jullie, dank alvast.

Met vriendelijke groet,  

Peter



#2 pelletkachelhome

pelletkachelhome

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 24 Posts:

Geplaatst op: 03 June 2019 - 04:19 PM

Hallo,

De lichtere aszuigers zuigen alleen as.

De wat zwaarde ca. 1200 watt + zuigt naast de as ook pellets of halfverbrande pellets op.

Dit is wel net zo handig.

vr.gr. Pelletkachelhome.nl.



#3 Reinos

Reinos

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 28 Posts:

Geplaatst op: 07 June 2019 - 09:54 PM

Heb destijds een as stofzuiger van de Lidl gekocht. Werkt perfect. Gebruik deze wekelijks. Koste volgens mij maar iets van 25 euro en is regelmatig in de aanbieding. Ben momenteel niet thuis dus kan niet wattage controleren maar zuigt stof, as, alles.

Na verloop van tijd legen en filter schoon blazen. Groot reservoir. Ik zou de Lidl regelmatig in de gaten houden. Ja er zijn natuurlijk betere maar voor die prijs bevalt me deze prima.

#4 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 18 September 2019 - 07:40 AM

kijk ook even wat voor filter er in zit.. sommige zijn bij slechts enkele vonkjes al stuk... een degelijk dik filter is wel een pre



#5 Cosy

Cosy

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 1 Posts:

Geplaatst op: 24 November 2019 - 04:49 PM

Perel  1200 Watt  met knop om tijdens zuigen filter schoon te maken, enkele keren indrukken en filter is weer schoon ideaal, kost 60 Euri.

 

Kärcher heeft die ook in het assortiment ik dacht de D3 maar kost het dubbele.



#6 Adeo

Adeo

    groot gebruiker

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 105 Posts:

Geplaatst op: 26 November 2019 - 10:36 AM

Als je echt een goede as/stofzuiger wil hebben, maar dan ook echt eentje waar je de vloeren en de kachels mee kunt doen zonder dat je stof in huis krijgt ??

 

https://new.nilfisk....eu/p_107406600/

 

Kost wat maar dan heb je wel een zuiger met een HEPA filter met daarnaast ook nog een grote zak in de zuiger zelf.

 

Heb nu 2 van die goedkope aszuigertjes gehad na verloop van tijd 1 groot drama.

 

Gebruik nu al een jaar die Nilfisk voor het dagelijkse zuigwerk in huis en gedurende het stookseizoen voor het uitzuigen van de pelletkachel en de houtkachel.

 

Nogmaals het kost wat maar dan heb je ook wat.

 



#7 dmee

dmee

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 1 Posts:

Geplaatst op: 30 December 2019 - 12:45 PM

Bij de Hornbach zijn nu de Eurom aszuigers in de reclame. 29,95. Werkt prima.



#8 Rover

Rover

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 3 Posts:

Geplaatst op: 06 January 2020 - 10:02 AM

Heb zelf de Karcher AD2. Werkt goed, zuigt ook grote asbrokken in mijn Lotus 2260 op. Maar je moet wel regelmatig het filter leegkloppen met de knop.






Hosting en Seo door
scheiding