Ga naar inhoud


Foto
- - - - -

Nordic Fire Natura 7 Zelf Reinigende Vuurbak


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 Jelle

Jelle

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 4 Posts:

Geplaatst op: 25 March 2019 - 10:22 AM

Hallo beste mede palletkachel gebruikers,
Ik ben hier nieuw op het forum en weet niet of ik juiste toppic zit.....
Ik heb een probleem met mijn Natura 7 palletkachel.

De ingebouwde vuur bak (waar de pallets in branden) doet zichzelf na een bepaalde tijd reinigen dmv het draaien van de bak zodat deze geleegd wordt in de opvangbak eronder.
Sinds een maand gaat hij ineens niet elke keer terug in de uitgangspunt positie maar blijft half open staan....... hij gaat wel door met het opnieuw aansteken van nieuwe korrels. Dit betekend dat er brandende korrels direct in de opvangbak eronder vallen en deze dus ook brand.
Inmiddels is er al verf van de opvangbak afgebladderd door de hitte die ontstaat.
We moeten nu continu naar de kachel kijken om te zien of de kachel niet in brand staat......
hierdoor gebruiken we de kachel niet meer, wat erg jammer is want we zijn/waren en erg blij mee. De kachel heeft nu 1,5 seizoen gebrand.
De installateur geeft aan dat het door piekspanning komt in het stroom net en hier niets aan kan doen.......

Een lang verhaal maar wellicht is er iemand die weet wat er aan de hand is en ons kan helpen hoe dit op te lossen.

Op voorhand onze dank alvast.

Groet

#2 Pelletkachelheerenveen

Pelletkachelheerenveen

    groot gebruiker

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 328 Posts:

Geplaatst op: 25 March 2019 - 12:11 PM

Jelle,

Bij de opstart wordt de branderbak ook gekeerd blijft deze dan ook verkeerd staan?

De branderbak word gedraaid dmv een pelletmotor kan zijn dat de inbus bout is los geraakt

Ook kan het zijn dat de schakelaar niet goed werkt Je installateur moet dat oplossen Je hebt zeker 2 jaar garantie en misschien wel 5 jaar.

Kom je er met de installateur er niet uit dan zou ik contact opnemen met Nordic Fire



#3 Jelle

Jelle

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 4 Posts:

Geplaatst op: 25 March 2019 - 08:21 PM

Jelle,
Bij de opstart wordt de branderbak ook gekeerd blijft deze dan ook verkeerd staan?
De branderbak word gedraaid dmv een pelletmotor kan zijn dat de inbus bout is los geraakt
Ook kan het zijn dat de schakelaar niet goed werkt Je installateur moet dat oplossen Je hebt zeker 2 jaar garantie en misschien wel 5 jaar.
Kom je er met de installateur er niet uit dan zou ik contact opnemen met Nordic Fire


Hallo groot gebruiker,

Bij de opstart doet hij wat het moet doen en komt netjes in de uitgangspositie terug, het gaat fout tijdens het tussentijds draaien (schoonmaken) en tijdens het branden spontaan een deel draaien. De kachel heeft een controle gehad en heeft afgelopen week onderhoud gehad. Hier heeft men niets kunnen vinden.
Vandaag heb ik een mail gehad dat de installateur een nieuw besturingprint gaat bestellen. Heb telefonisch nogmaals contact gehad en dit is wat ze dan kunnen doen...... kan het het hieraan liggen? Igg dank voor je reactie!

Groet,
Jelle

#4 Pelletkachelheerenveen

Pelletkachelheerenveen

    groot gebruiker

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 328 Posts:

Geplaatst op: 25 March 2019 - 08:25 PM

Dat kan dus maar afwachten



#5 Jelle

Jelle

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 4 Posts:

Geplaatst op: 27 March 2019 - 02:48 PM

Als het er een nieuwe geplaatst is zal laten weten of dit de oorzaak is geweest.
Dank voor je advies!

#6 Reinos

Reinos

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 28 Posts:

Geplaatst op: 31 March 2019 - 08:14 PM

Dag Jelle,

Ik heb ook een nordic Fire natura 7. Bij mij is het bakje ook een keer half open blijven staan. Ik heb deze toen een keer gereset. (Stekker eruit voor minstens 10 seconde) en toen ging het opvangbakje automatisch weer naar de begin stand. Heb je dit ook al geprobeerd?

#7 Jelle

Jelle

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 4 Posts:

Geplaatst op: 11 April 2019 - 01:42 PM

Dag Jelle,

Ik heb ook een nordic Fire natura 7. Bij mij is het bakje ook een keer half open blijven staan. Ik heb deze toen een keer gereset. (Stekker eruit voor minstens 10 seconde) en toen ging het opvangbakje automatisch weer naar de begin stand. Heb je dit ook al geprobeerd?


Dank voor je reactie, dit doe ik regelmatig. Het klopt dat het bakje dan weer juist staat maar na verloop van tijd draait hij toch weer.
Er is nog geen nieuweprintplaat in dus tot dan continu controleren. Maar ik ben bang dat het vertrouwen in de kachel weg is. Mijn kinderen mogen hem igg niet meer aanzetten als wij er niet zijn.

Groet,
Jelle




Hosting en Seo door
scheiding