Ga naar inhoud


Foto

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 Marinus49

Marinus49

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 16 Posts:

Geplaatst op: 15 August 2017 - 07:59 AM

L.S. Heb sinds enkele maanden een MCZ Eco 2.0, een mooie kachel en die warmte genoeg produceert.

Waar ik tegenaan loop is dat ik nergens b.v. de rookgas temperatuur kan aflezen of b.v. de pellettoevoer kan regelen.

Ik heb n.l. het idee dat hij teveel pellets krijgt aangevoerd waardoor hij niet constant brandt.

Wie heeft er een tip?



#2 Pelletkachelheerenveen

Pelletkachelheerenveen

    groot gebruiker

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 328 Posts:

Geplaatst op: 15 August 2017 - 09:08 AM

Heeft u al de verkoper gevraagd?

een pelletkachel brandt vaak wat onregelmatig, daar de aanvoer van de pellets iets kan variƫren doordat de toevoer iets variabel is.

Bij de ene rondgang van de pelletmotor zullen er wat meer pellets invallen dan een andere keer.

Het duurt even voor de pellets gaan branden vandaar dat het vuur wat wisselt in intensiteit.



#3 Marinus49

Marinus49

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 16 Posts:

Geplaatst op: 17 August 2017 - 04:19 PM

Hallo pelletkachelheerenveen, heb inmiddels de leverancier benadert en die heeft mij toegezegd om de pellet toevoer regeling samen door te lopen.

Ik moet hem nog benaderen voor een accessoire en zal het dan mogelijk vernemen. Eigenlijk is het wat vreemd, kan mij indenken dat als je aan instellingen loopt te klooien dat je garantie vervalt maar aan de andere kant lijkt het mij wel prettig dat ik b.v. de rookgastemperatuur kan checken.



#4 Marinus49

Marinus49

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 16 Posts:

Geplaatst op: 09 September 2017 - 08:01 PM

Inmiddels de pellet toevoer kunnen verminderen waardoor de kachel nu prachtig brand en er geen askorsten in de branderpot achterblijven.

Mijn leverancier, pelletkachel Boet in Schoorl, heeft mij hier prima mee geadviseerd waardoor ik het uiteindelijk zelf kon instellen. Keurige en vlotte service.



#5 janstreep

janstreep

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 7 Posts:

Geplaatst op: 20 January 2018 - 02:08 PM

Inmiddels de pellet toevoer kunnen verminderen waardoor de kachel nu prachtig brand en er geen askorsten in de branderpot achterblijven.

Mijn leverancier, pelletkachel Boet in Schoorl, heeft mij hier prima mee geadviseerd waardoor ik het uiteindelijk zelf kon instellen. Keurige en vlotte service.

kun je misschien beschrijven wat je gedaan hebt om de toevoer te verminderen?

bij mij is het verbruik onverklaarbaar gestegen en ik heb elke dag korsten in de branderbak

hoop dat je mij kan helpen



#6 Marinus49

Marinus49

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 16 Posts:

Geplaatst op: 26 January 2018 - 06:27 PM

Bij uitgeschakelde kachel 7 seconden de resetknop indrukken en dan zie op het display dat je in het menu van de pellets zit. D.m.v. kort indrukken van de resetknop zie je de de volgende standen: +1, +2, +3 en daarna -1, -2, -3. Volgorde kan verschillen. Je stelt hem in door naar de gewenste stand op het display te af te gaan.

Veel succes.






Hosting en Seo door
scheiding