Ga naar inhoud


lampen
zonnepanelen
laptops4all
Foto

Alternatief Houtpellets Olijven


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 Olive Energy

Olive Energy

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 Posts:

Geplaatst op: 01 February 2019 - 02:29 PM

Beste leden,

Wij van Olive Energy zijn gespecialeerd in biomassa en verbranding op alternatieven brandstoffen dan aardgas,propaangas en houtpellets en vinden het belangrijk dat ons milieu en de aarde leert leven op biologische producten gemaakt van afval!

 

Allereerst bij twijfels of vragen kom gezellig langs op de koffie om met eigen ogen te zien hoe schoon,veel minder minder as, en stukke langer en gebruiksvriendelijk uw stookt op olijfpitten.

 

Het product zelf :

Onze olijfpitten zijn niks meer dan gemalen pit uit de olijf, deze is zo verwerkt dat de vochtigheid minder is en de verbrandingswaarde erg hoog is.

Hueso de Aceituna zakken van 15KG:

 

 

Waardes van de olijfpitten per kilo :
Energiewaarde : 13,3 KW/u
Stofinhoud: 3% max
Assen: 0,50% Max
Grondstof: 100% Olijfpitten
Vochtgehalte: max 6%

 

feiten :
- 1 kilo olijfpit brand 2x zolang als 1 kilo houtpellets
- 1 kilo olijfpit wekt tot 20% warmte dan 1 kilo houtpellets
- 1000 kilo houtpellets is evenveel als 406 kilo olijfpitten!

 

Als u zich afvraagt wat u bespaard, 406 kilo kost ongeveer 200 euro!

 

Wij hebben al onze waardes getest op kachels,heteluchtkachels en pelletkachels, bij onze partner Haco Trading/ Bio4heating te Ardooie.(zie foto fabriekstkachel)

 

Welke pelletkachel is geschikt ?

 

Wij zijn bezig officiƫle certificaten van pelletkachel makers te verkrijgen voor ons product,hier gaat echter tijd overheen. Dus is uw pelletkachel verzekerd en durft u het niet aan er komt een oplossing voor!

Eigenlijk zijn alle pelletkachels geschikt om biomassa te verwerken, olijfpitten zijn korrel in tegenstelling tot houtpellets die een diameter hebben van 5-6cm.

 

De beste manier van verbranding in een pelletkachel is als u zelf een reservoir hebt met een bakje waar de houtpellets inlopen(zie foto merk prinsen) deze kunnen de olijfpitten goed in doorlopen en perfect in verbranden.

de toevoersnelheid terugdraaien verlagen dit kan tot wel 70% zijn afhankelijk van uw kachel kw/u zelf het beste even testen!

Voor mensen zonder zo'n bakje/gaasje is het beste om de kachel bij de opstart te voorzien van houtpellets, 2 handjes vol en daarna 15KG olijfpitten erbij en u kunt een lange tijd stoken!

Zie foto's voor kachels, en de pitten!

 

 

Voor bestellingen of contact :

Neem een kijkje op onze website olijven voor energie!
  • bakje pelletkachel.jpg
  • IMG_0733.JPG
  • kachel-met-hueso.png


#2 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 01 February 2019 - 03:12 PM

Ik weet wel dat de Dielle pelletkachels hier op gestookt worden in Griekenland, die staan hier bekend om dat ze naast pellets ook biobrandstoffen kunnen hebben.

Mooi product, ben benieuwd naar ervaringen!



#3 Olive Energy

Olive Energy

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 Posts:

Geplaatst op: 01 February 2019 - 03:33 PM

Ik weet wel dat de Dielle pelletkachels hier op gestookt worden in Griekenland, die staan hier bekend om dat ze naast pellets ook biobrandstoffen kunnen hebben.

Mooi product, ben benieuwd naar ervaringen!

Bedankt! Het is een zeer mooi product en uiterst schoon! :)  Graag zou ik die link boven in me bericht weg willen halen, hoe bewerk ik mijn bericht:)



#4 Winterhofen 135

Winterhofen 135

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 5 Posts:

Geplaatst op: 08 February 2019 - 08:24 AM

Ik heb een Winterhofen 135 daarin zit een functie voor olijfpitten.
Ik heb inmiddels ook olijfpitten thuis.
Iemand dit ooit geprobeerd? Want op internet weinig gevonden.

#5 martien

martien

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 17 Posts:

Geplaatst op: 10 February 2019 - 09:38 AM

Dit zal zeker een mooi product zijn, maar als er bij een pelletkachel eigenlijk al een beetje gezeurd wordt over naaldhout en hardhout (volgens mij is het verschil maar 0.5 - 1 kw meer ) en je gaat met olijfpitten naar 13.3 kw in plaats van 4.5 kw dan denk ik dat dit alleen geschikt is voor een paar kachel leveranciers die daar al testen mee gedaan hebben en zoals bij een winterhofen een apart programma voor hebben, voor de rest denk ik nog niet echt geschikt, je zult de parameters behoorlijk moeten aanpassen om dit goed te branden en het aanmaken met of houtpellets of een bbq blokje, maar als je een nieuwe kachel koopt zou ik dit wel meenemen dat deze gebrand moeten kunnen worden, ik zie denk wel dat er mogelijk heden zijn om bij te mengen bij een grote degelijke cv pelletketel installatie.

 

groeten martien



#6 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 16 February 2019 - 04:38 PM

Bedankt! Het is een zeer mooi product en uiterst schoon! :)  Graag zou ik die link boven in me bericht weg willen halen, hoe bewerk ik mijn bericht:)

 

Linkje is weg ;)






Hosting en Seo door
scheiding