Ga naar inhoud


Foto

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
No replies to this topic

#1 mozias_dn_urste

mozias_dn_urste

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 1 Posts:

Geplaatst op: 26 January 2019 - 05:10 PM

Hallo lieve mensen,

 

Ik ben redelijk nieuw op dit forum. Sinds kort hebben we een tim sistem rittium hydro 14 geïnstalleerd in ons chalet(je). Aangezien ik online weinig kan vinden over ervaringen van anderen omtrent gebruik, afstellen of eventuele tips of trouble shooting, dacht ik: laat ik hier eens kijken of meer mensen ervaring hebben met dit merk en/of type.

 

Onze overweging om voor deze kachel te gaan is de relatief lage aanschafkosten. De pelletkachel staat in een chalet waar we zelf nu tijdelijk wonen en die we voor de verhuur willen gaan gebruiken.

 

Onze ervaringen:

Prima kachel. Hij krijgt de ruimte vlot warm en bespaart ons nu al een hoop €€ aan gas. Hij is handig in gebruik en redelijk eenvoudig schoon te maken en onderhouden. Maakt wel wat geluid, maar voor ons niet echt storend. Het enige waar ik tegenaan loop is dat de ruit aardig vuil wordt. We stoken nu op witte pellets (Agriselect Wit) in de hoop dat dat beter wordt en dat lijkt enigszins het geval. Het lastige vind ik nog dat ik nergens iets kan vinden of het mogelijk is om de kachel beter af te stellen.

 

Hiervoor hebben een pallet Plospan bruin van haarhoudenkachel.nl gestookt als test en hoewel we daar prima op stookte, werd de kachel door de bruine pellets wel wat smerig. Dus ik hoop dat dit met de witte pellets beter gaat.

 

Mijn vragen:

1. Heeft iemand anders ervaring met dit merk? En/of met dit type?

2. Zo ja, wat zijn jullie ervaring met de afstelling t.o.v. type pellets?






Hosting en Seo door
scheiding