Ga naar inhoud


Foto

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 JeroenSt

JeroenSt

    groot gebruiker

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 32 Posts:

Geplaatst op: 14 December 2018 - 05:18 PM

Alweer een aantal weken staat de Livin Flame Tromvik bij ons te draaien en ik kan er inmiddels wel het een en ander over zeggen.

Nu de pelletkachel door mijzelf helemaal is ingesteld brand deze mooi rustig, zuinig en een stuk stiller. De parameters uit de fabriek zijn verre van optimaal en zorgen voor onzuinig branden en lawaai.

De kwaliteit van de branderkamer is voor zover ik kan oordelen prima in orde. Het metaal is van voldoende dikke.

De kwaliteit van de rest van het metaal is wat onder de maat. Allemaal erg dun. Hierdoor worden de trillingen van de ruimte ventilator verstrekt en is de 50hz brom van de motor erg goed hoorbaar.

Door de ophanging van de ruimteventilator te voorzien van glasvezelband is dit een stuk minder geworden maar nog steeds duidelijk hoorbaar.

Verder is er ook bij een lage stand van de ruimteventilator altijd een beetje wind voelbaar omdat de uitblaasopening erg smaak is. Het vervelende hiervan is dat de gevoelstemperatuur omlaag gaat en het altijd voelt alsof het een beetje tocht.

Als ik alles van te voren had geweten had ik waarschijnlijk een ander merk gekocht.

#2 JeroenSt

JeroenSt

    groot gebruiker

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 32 Posts:

Geplaatst op: 14 December 2018 - 05:20 PM

Nog ter aanvulling, omdat het metaal zo dun is gaan de zijkanten bol staan als de kachel warm is. Dit is niet echt zichtbaar maar je neemt het als je er tegenaan drukt dat ze naar binnen ploppen.




Hosting en Seo door
scheiding