Ga naar inhoud

Foto
- - - - -

Nieuwe Pelletkachel Qlima Eleonora

qlima eleonora installatie

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 janpellet

janpellet

beginner

• Members
  • Pip
  • 3 Posts:

Geplaatst op: 08 januari 2019 - 09:18

Hallo allemaal

Ik heb een vraag ik heb thuis een pelletkachel kachel deze heb ik laten installeren. Werkt allemaal top. Nu heb ik een huis in Hongarije en wou daar ook zo'n apparaat. Ben ik naar de Praxis gereden en heb een opgehaald. Nu heb ik hem aangesloten daar en lees ik dat deze moet worden geïnstalleerd door een qlima installateur. Leuk maar die is hier niet. Ik ben wel op de hoogte met het afstellen van de toevoer van pellets en lucht etc. Maar moet er verder nog wat ingesteld worden? Graag hoor ik van jullie

Alvast bedankt

Pelletkachels.nl Dielle pelletkachel Euron kachels

#2 janpellet

janpellet

beginner

• Members
  • Pip
  • 3 Posts:

Geplaatst op: 08 januari 2019 - 09:20

Ik weet dat garantie dan vervalt enzo. Maar het gaat er mij om dat het apparaat werkt ;-)

#3 Pelletkachelheerenveen

Pelletkachelheerenveen

groot gebruiker

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 310 Posts:

Geplaatst op: 08 januari 2019 - 07:34

Jan dat zijn naast het regelen van de warme lucht ventilator de beide parameters die instelling behoeven. Ik neem aan dat u de verhoudingen tussen de parameters ook weet.

De kachel dient afgesteld te worden op het rookgaskanaal de rookgas afvoer en pellettoevoer moeten in verhouding zijn. 

#4 janpellet

janpellet

beginner

• Members
  • Pip
  • 3 Posts:

Geplaatst op: 08 januari 2019 - 11:31

Heel erg bedankt voor u antwoord. Die verhoudingen weet ik niet helaas. Het betreft hier een afvoer van 2m omhoog en dan door de gevel. (Hier mag dat nog:-))

De kachel is echter al aangesloten op de rookgas afvoer. Zou ik nu de kachel ook kunnen inschakelen en in werking kunnen zetten en kijken hoe de verbranding gaat met de standaard instellingen?

Ik kan daarna altijd nog wat finetunen met de ventilator en de pellets lijkt mij?

Tips zijn welkom;-)

Also tagged with one or more of these keywords: qlima, eleonora, installatie