Jump to content


Photo

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 Yootje

Yootje

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 posts

Posted 04 December 2018 - 06:33 PM

Beste mensen, ik ben me aan het orienteren voor de aanschaf van een pellet cv kachel. Wij hebben vloerverwarming. Hoe wordt een pellet cv op vloerverwarming aangesloten en is een buffervat nodig?



#2 pelletkachelhome

pelletkachelhome

    volwaardig lid

  • Members
  • PipPip
  • 24 posts

Posted 04 December 2018 - 06:42 PM

Hallo, Als je de vloerverwarming wilt aansluiten op een pellet cv kachel ben een buffervat nodig.

Doe je dit niet dan kan de kachel zijn warmte niet snel genoeg kwijt.

Deze zal dan in storing vallen of veel te vaak in en uit schakelen met alle problemen van dien.



#3 BokkiAndijk

BokkiAndijk

    volwaardig lid

  • Members
  • PipPip
  • 10 posts

Posted 04 December 2018 - 08:15 PM

Ik heb dit ook en heb hem op de vloerverwarming en radiatoren van de 1e etage aangesloten dus hij benut het expantie van van de cv installatie die er al was in mijn huis aangesloten. Ik heb er twee eenweg ventielen tussen gezet.

#4 Yootje

Yootje

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 posts

Posted 04 December 2018 - 09:32 PM

Bedankt voor de snelle reactie. Kan hij ook direct op de leiding van de ketel aangesloten worden.....deze leiding ligt niet in de nabijheid.....moet dan ca. 5 tot 6 meter overbruggen....zou leiding van pelletkachel via diepe kruipruimte naar leiding van de ketel kunnen brengen. Ketel staat 1 verdieping hoger, maar de leidingen komen immers naar beneden en naar boven. Dan gebruik je volgens mij ook het expansievat van de ketel.....is dit een optie of kan dit niet




Hosting en Seo door
scheiding