Jump to content



This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 Gast_Maanman_*

Gast_Maanman_*
  • Guests

Posted 23 November 2018 - 09:36 AM

Ik ben benieuwd naar de werking van een pelletkachel.

Ben begonnen met lezen en heb wel wat dingen ontdekt maar wil graag weten hoe het zit.

Ik zie dat er verschillende methodes zijn om de pellets toe te voeren dus zeg maar laten vallen of omhoog drukken.

Nu staat mij dat laatste systeem wel aan omdat je dan ook niet zit met schoonmaken iedere keer zoals bij die pellets die vallen maar wie heeft er ervaring?

Ik ga morgen in ieder geval kijken bij dat systeem van onder in Raalte en denk dat ik daarna nog een paar zaken bezoek om het te vergelijken.
 



#2 Gast_Maanman_*

Gast_Maanman_*
  • Guests

Posted 23 November 2018 - 12:02 PM

Ben net hier in de buurt geweest en het gaat mij om een pelletkachel die warme lucht blaast, dit was ik vergeten te vermelden



#3 Pelletkachelheerenveen

Pelletkachelheerenveen

    groot gebruiker

  • Members
  • PipPipPip
  • 328 posts

Posted 23 November 2018 - 02:12 PM

Dielle is het merk met een bodemvoeder.

De meest moderne pelletkachels hebben een continu draaiende vijzelmotor waardoor het geluid van de pelletlading acceptabel is.



#4 Gast_Maanman_*

Gast_Maanman_*
  • Guests

Posted 30 November 2018 - 11:58 AM

Ben wezen kijken bij meerdere showrooms en je ziet gewoon meteen dat die Dielle rustiger brand.
De voordelen zijn mij ook uitgelegd en ben eruit gekomen met de verkoper! het wordt de Dielle Round 50 de glazen type.
Zoals het er nu naar uitziet heb ik hem nog net voor de kerst en kunnen we met de kerstdagen heerlijk bij de kachel zitten.



#5 Pelletkachelheerenveen

Pelletkachelheerenveen

    groot gebruiker

  • Members
  • PipPipPip
  • 328 posts

Posted 01 December 2018 - 11:34 AM

Hoe gaan ze de kachel installeren heb je al een rookgaskanaal zo nee hoe gaan ze dat doen?



#6 Gast_Maanman_*

Gast_Maanman_*
  • Guests

Posted 01 December 2018 - 07:27 PM

Wordt een pijp gemaakt door het huis naar het dak, wadan?






Hosting en Seo door
scheiding