Ga naar inhoud


Foto

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 Krissiej88

Krissiej88

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 Posts:

Geplaatst op: 06 November 2018 - 06:46 PM

Hallo. Sinds een week hebben wij de edilkamin slide aangeschaft. Echter vindt ik dat hij erg veel Roet produceert. Het is voor ons natuurlijk nog nieuw dus wij weten niet wat 'normaal' is maar de achter want verkleurd ook en wordt zwart. Echter ook oranje vlammen ipv veel. Of wit en zwarte as. Ook is het de ene keer een mega grootte vlam en de andere keer een mini vlammetje.
Graag zie ik jullie reacties tegemoet.

Groetjes

#2 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 07 November 2018 - 07:38 AM

Hoe is je afvoer op de pelletkachel? is deze naar het dak en zo ja dan binnen of buitenlangs en hoeveel meter?



#3 Pelletkachelheerenveen

Pelletkachelheerenveen

    groot gebruiker

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 328 Posts:

Geplaatst op: 07 November 2018 - 07:54 AM

De kachel brand zo wie zo niet goed Laten afstellen door de leverancier

Pellet toevoer te hoog of rookgasventilator te laag kan een oorzaak zijn.



#4 Krissiej88

Krissiej88

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 Posts:

Geplaatst op: 07 November 2018 - 09:25 AM

Wij hebben een gevel afvoer. Volgens de installateur mocht dit als dit binnen bepaalde regels. Viel.. En dat was zo. Wij hebben geen bestaande schoorsteen. De dealer zegt dat ik dingen zelf maar moet veranderen in het menu maar ben een beetje huiverig hiervoor.. Ik kan de Pellet toevoer wel veranderen en de schoonsteen ventilator ook.. Maar ik dacht misschien heeft hier ook iemand dezelfde en weet wat ik moet veranderen en hoeveel.

#5 Pelletkachelheerenveen

Pelletkachelheerenveen

    groot gebruiker

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 328 Posts:

Geplaatst op: 07 November 2018 - 12:30 PM

Dit is een slechte service de klant zelf maar dingen laten veranderen, misschien tijd om het beestje bij zijn naam te noemen.

Ook zal de gevel afvoer niet voldoende zijn.

Kortom een dozenschuiver je moet zelf maar zien hoe de problemen op te lossen.



#6 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 07 November 2018 - 04:52 PM

@pelletkachelheerenveen je zegt de kachel brand zowiezo niet goed dus moet hij afgesteld worden.. .. als de afvoer al niet klopt kan hij toch zowiezo niet goed werken!

 

@ Krissiej88 Een geveldoorvoer kan gewoon niet, daar is je pelletkachel ook niet op berekend..trek de stekker er maar uit tijdens het branden staat je kamer blauw van de rook.. dus aub doe dat niet!!






Hosting en Seo door
scheiding