Ga naar inhoud


lampen
zonnepanelen
laptops4all
Foto

Pelletkachel Cv Leidingen


  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 Bennie84

Bennie84

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 5 Posts:

Geplaatst op: 29 November 2023 - 05:12 PM

Hallo. Ik heb een vraag betreft het volgende.

Ik ga mijn huidige pelletkachel vervangen voor een pelletkachel cv. Ik had van de zomer uponor leidingen door de kruipruimte getrokken naar de pelletkachel. Heb nu begrepen dat uponor niet geschikt is voor continue hoge temperaturen.

Nu ben ik dus weer de kruipruimte ingegaan om deze leidingen te vervangen. Gewone cv buis krijg ik niet gebogen in de kruipruimte. ( Wil geen koppelingen gebruiken ) dat ik er hopelijk nooit meer inhoef.

Nu denk ik aan wicu leidingen. Buigzaam koper.
Heb een hoekwoning, de kachel staat bij de muur.
Volgens warmteservice moet de driewegklep een meter van de kachel af. Maar dat gaat niet. Dus deze doe ik in de meterkast 4 meter verderop.
Dan zou ik dus 2x 4 meter nodig hebben.
Maar volgens het schema moet ik de leidingen doortrekken naar zolder. Naar de cv en daar aansluiten op de cv leidingen. Nu vraag ik mij af of wicu leiding vanaf kachel naar meterkast voldoende is. En vanaf meterkast naar cv uponor. Of dat ik de wicu leidingen helemaal door moet trekken naar zolder. ( Voor nu sluit ik het rechtstreeks aan op cv ) maar misschien dat ik er in de toekomst ook een buffervat tussenplaats. Deze zou dan in de schuur moeten komen te staan. 10 meter verderop.

Ook zag ik bij een kachelshop dat de pelletkachel cv een condensafvoer had. Moet ik ook een afvoer naar de kachel maken ?

Hopelijk kan iemand hier wat duidelijke uitleg over geven.
Bedankt 🙂




Hosting en Seo door
scheiding