Ga naar inhoud



This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
72 replies to this topic

#61 Anja Janssen

Anja Janssen

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 6 Posts:

Geplaatst op: 06 May 2017 - 09:14 AM

Mijn verzoeken om nadere informatie te verzamelen door een post op deze website zijn door Compact Bio Energy (CBE) / Hot Devil / FarmComfort "beloond" met een brief van de heer D. Kerremans, advocaat te 's-Gravenwezel. Namens zijn cliënte schrijft hij "Verder spreekt het voor zich dat U zich vanaf heden ook zal onthouden van bepaalde opmerkingen op sociale media, nu deze uiteraard enkel gestoeld zijn op uw subjectieve bevindingen en geen weergave betreffen van de correcte waarheid". Nu ik naar eer en geweten mijn bevindingen heb gedeeld die naar mijn oordeel verre van subjectief zijn, ga ik mij hier maar niets van aantrekken. Ik wil deze gebeurtenis toch delen met andere pellet-gebruikers en herhaal: ieder moet zijn eigen keuzes maken, maar voor mij geen pellets meer van dit bedrijf. Zowel de pellets als de manier waarop mijn klacht wordt behandeld, zijn mij zeer slecht bevallen.



#62 Marinus49

Marinus49

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 16 Posts:

Geplaatst op: 13 July 2017 - 02:15 PM

Dat is duidelijke taal, laat je niet intimideren. Het mag best gezegd worden of men goede of slechte pellets heeft.



#63 Herben

Herben

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 Posts:

Geplaatst op: 07 October 2017 - 04:00 PM

pellets met een donkere kleur, zijn veelal van tropisch hardhout gemaakt. Het probleem is dat deze te veel hitte geven,...aanwezigheid van zand zorgt er dan voor dat je door de hoge temperaturen een soort van vulkanisch steen in je brander krijgt,....overigens een goede pelletketel kan hier met gemak mee omgaan. Ik heb zelf een Smartfire 21kw pelletboiler welke op alle typen pelletkorrels perfect brand. En als ik een goedkope partij op de kop kan tikken laat ik dat ook niet na, brander is van pink dik rvs, en geeft echt 0 problemen. Enige waar ik voor op moet passen is zakken met te veel stof erin,..dit heeft al 1 x geleid tot een blokkade bij het wormwiel.

 

 

Dus voor mensen die een pelletboiler willen kopen,...kan ik alleen maar aanraden om een SmartFire te nemen,...supper machine.  komt van de firma hks lazar. en gekocht via ecodeals.nl,..ik kon met die mensen een hele leuke installatie neerzetten voor relatief weinig geld.  En hij vreet echat alle korrels. 



#64 Aaron

Aaron

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 22 Posts:

Geplaatst op: 10 November 2017 - 03:48 PM

Meestal staat er Eik & Beuk op en bij restafval  opkopen en verwerken  zal er wel iets van in zitten!

 

Alleen de bruine en witte korrels zijn goed controleerbaar en de witte zie je eerder vervuiling.

Het is per kachel afhankelijk of je dure of goedkope zooi kunt stoken.

 

De aangeboden handel, moet schoon hout zijn maar eenmaal gemalen  is de controle erg lastig.

Alleen de voordelige bruine  heb ik ervaring,   de witte waren voor mij niet nodig maar die zijn wel schoner omdat je alles gelijk ziet!

Bruin / Wit is bij mijn leverancier  ongeveer 10% meerprijs.



#65 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 24 November 2017 - 08:43 AM

Verschil is dat bruin veel gebruikt wordt voor ketels en dat de woonkamer pelletkachel niet lang genoeg op vermogen brand om een goede temperatuur voor de brandstof te behouden.
Dit is ook de reden dat vrijwel alle fabrikanten een witte of gele pellet adviseren of zelfs de garantie laten verlopen bij een donkere pellet.

wil niet direct zeggen dat de pellet slecht is maar meer dat hij niet thuishoort in die kachel.... je gooit immers ook geen kolen in je gashaard :P

onverbrand hout door een verkeerde instelling steek je zo los... maar moet je echt bikken is het echt geen hout! :ph34r:



#66 Aaron

Aaron

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 22 Posts:

Geplaatst op: 25 November 2017 - 04:41 PM

Verhaal hierboven klopt, maar.....  als  je een te kleine kachel kocht dus eigenlijk 9Kw of meer geadviseerd kreeg en de goedkope 6kw plaatste moet deze vele uren vol branden en dan blijft hij gewoon schoon.

De zuinige lage stand is  meerdere keren per week bakje schoon boenen en  ik blijf bij bruine...

 

Wel geef ik eerlijk toe dat vooral in voor en najaar op de lage stand ik meer schoonmaak werk heb dan in de winter maanden bij vol gas branden.....

Ja,  die 10% goedkopere  bruine kost meer werk maar in de winter gehele dag stoken boven de 4 Kw en dan is eens per 2 weken voldoende....

 

Als je hem op de thermostaat gaat stoken dus langzaam brandende je huis wilt warm houden....

Beter  af en toe uit zetten en bij kou even flink doorstoken.



#67 remco

remco

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 8 Posts:

Geplaatst op: 01 December 2017 - 10:34 PM

Van de week even wat goedkope pellets halen, 21 cent per kilo , Kijken wat het doet.

De kachel in de werkplaats , staat  toch op maximaal, is maar een  6 kw ding , Heb dezelfde in huis, die zal als het echt koud is er ook wel aardig aan moeten trekken  



#68 remco

remco

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 8 Posts:

Geplaatst op: 07 December 2017 - 11:17 PM

Intussen de eerste zakjes er doorheen, 

Lijkt helemaal niet verkeerd, Ja iets meer vuil in het bakje ,

Maar goed 21 cent  of 30 cent dat scheelt nogal een beetje.



#69 remco

remco

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 8 Posts:

Geplaatst op: 10 December 2017 - 02:10 AM

die goedkope pellets  doen het echt boven verwachting , kachel staat op de laagste stand ,en de thermostaat ook op minimaal,  en het is 20.5 graden in huis, dat lukte met de vorige pellets echt niet, had hiervoor  vulcan  Nu dus iets merkloos in een grijs zakje  bruine pellets.



#70 martien

martien

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 17 Posts:

Geplaatst op: 24 December 2017 - 05:03 PM

die goedkope pellets  doen het echt boven verwachting , kachel staat op de laagste stand ,en de thermostaat ook op minimaal,  en het is 20.5 graden in huis, dat lukte met de vorige pellets echt niet, had hiervoor  vulcan  Nu dus iets merkloos in een grijs zakje  bruine pellets.

en welk merk is het dan? of waar gekocht met iets merkloos in grijze zak kan niemand iets......

 

groeten martien



#71 remco

remco

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 8 Posts:

Geplaatst op: 29 December 2017 - 01:44 AM

Hier haal ik ze weg,  Ben  nu naar nog goedkoper spul aan het kijken , Gaat dan goed onder de 20 cent de kilo,

Het gaat mij niet om CO neutraal , wil gewoon zo goedkoop mogelijk warmte in de de hut

https://link.marktpl....nl/m1223501690



#72 Pelletkachelheerenveen

Pelletkachelheerenveen

    groot gebruiker

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 328 Posts:

Geplaatst op: 29 December 2017 - 01:21 PM

Er zit 14 kg in de zakken prijs bij 50 zakken € 3,15 is volgens mij €0,225 cent

Lijken mij Jekro pellets branden bij de een goed bij de ander niet.



#73 Rob013

Rob013

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 1 Posts:

Geplaatst op: 06 January 2018 - 12:55 PM

Ik koop nu badger Pellets à €5,00 voor 15kg bij van Rijnen brandstoffen in Tilburg (zelf afhalen).

Is er ergens in de omgeving van Tilburg een goedkoper adres met goede kwaliteit pellets?

Kan ongeveer 30 zakken opslaan.






Hosting en Seo door
scheiding