Het lijkt mij dat door de lange pellets deze moeilijker meegenomen worden door de vijzel. Ik kan het mis hebben.
Ik zou het graag met kortere pellets willen proberen en kijken of dan de aanvoer regelmatiger is.
Nu komen er regelmatig pas na drie pulsen pellets mee. Daardoor wordt mijnsinziens het vlampatroon onregelmatiger.
Mijn kachel regelt dan niet terug bij een hogere pelletbelasting waardoor je de grotere trek in de schoorsteen heel goed kunt horen.
Het kan ook aan mijn pelletkachel liggen omdat dit al ca. 5 jaar oud en ik deze sinds enkele weken pas stook.
Merk kachel is bij mij onbekend. Als ik de kachel opstart komt deze alleen met een internetadres: sebastiondom. Heb al gegoogled maar nog niets gevonden.
Er is ook geen identificatie plaatje oid te vinden op de kachel.
Heb vanmorgen de datasheet binnengekregen van PurePower. De DIN en ENplus pellets zitten allemaal tussen de 3,1 en 4 cm lengte.
Dit is schijnbaar ook de juiste lengte volgens de kwaliteitseisen van de EN16127.
Zal eens een proefzakje bestellen bij PurePower met pellets van naaldhout. Kijken of dit beter gaat.
Gr.
Jan