Ga naar inhoud


lampen
zonnepanelen
laptops4all
Foto
- - - - -

Mcz Cute Maakt Het Te Warm

mcz thermostaat te warm

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 Wolfjes100

Wolfjes100

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 4 Posts:

Geplaatst op: 16 November 2017 - 09:19 AM

We hebben een MCZ Cute meegenomen uit Italië en zelf geïnstalleerd. Hij brandt prima, maar in de autostand reageert hij niet op de ingestelde max. temperatuur. Resultaat is dat het veel te warm wordt, bij 23 graden haken we af en zetten hem uit. In de Ecostand luistert hij echter wel naar de thermostaat: bij 22 graden schakelt het toestel uit en als de temperatuur gezakt is naar 20 graden schakelt hij weer in. Dus nu pendelen we tussen 20 en 22 graden. Het kan dus wel, dwz de terugkoppeling werkt wel ( maar kennelijk alleen in  de ecostand..)

 

Inhoud kamer plm 150 m3 dus het kan ook niet aan een te kleine ruimte liggen lijkt me.

 

Ik meen dat iemand anders ditzelfde probleem een keer heeft gemeld maar ik kan het niet terugvinden. Komt het vaker voor en wat kan ik doen om het op te lossen? Bvd!



#2 Aaron

Aaron

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 22 Posts:

Geplaatst op: 17 November 2017 - 08:30 PM

Deze grijze import dus geen service van de NL importeur verwachten.

 

Wel heb je recht op subsidie, ook als je elders koopt, want de in België en Duitsland gekochte was dat geen probleem...

Wel kun je via Google op instructie boekje zoeken en inderdaad, niet elke stand regelde en soms wil je doorstoken om vocht weg te krijgen en je weet nu hoe je een koud vochtig huis kunt opwarmen buiten de thermostaat om.



#3 Wolfjes100

Wolfjes100

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 4 Posts:

Geplaatst op: 18 November 2017 - 12:39 PM

Grijze import, geen service..wat mij betreft een kleinzielige vorm van gedwongen winkelnering, die alleen maar bewijst dat de NL markt voor pelletkachels nog onvolwassen is.Ook verder schiet ik hier niet veel mee op..

#4 Pelletkachelheerenveen

Pelletkachelheerenveen

    groot gebruiker

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 328 Posts:

Geplaatst op: 18 November 2017 - 01:29 PM

Een gedegen verkoper installateur van pelletkachels in Nederland investeert, zowel in tijd als geld, om de eigenschappen van de pelletkachels die hij of zij verkoopt eigen te maken.

Er is een showroom waar mensen de kachels kunnen bekijken zich kunnen laten informeren

Daarnaast bieden zij service in de vorm van instellen van de kachel na deze te hebben geïnstalleerd.

Tot nu toe staat hier geen geldelijke vergoeding tegen over.

Als die mensen, die een pelletkachel goedkoop uit het buitenland halen en deze niet correct aansluiten op een rookgasafvoer systeem, verwachten dat een dealer in Nederland hen komt helpen voor een appel en een ei dan hebben zij het mis.

Zij moeten maar te rade gaan bij diegene waar zij de kachel gekocht hebben.

Nog een antwoord op je vraag.

Ik denk dat de kachel blijft branden op zijn laagste vermogen als de warmte afgifte van de ruimte, aan de buitenlucht, waar de kachel staat lager is dan de warmte die de kachel produceert zal de temperatuur in de ruimte stijgen.



#5 sportbillie

sportbillie

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 13 Posts:

Geplaatst op: 22 November 2017 - 01:25 PM

Hi,

Het klopt dat de Cute op AUT stand langzaam door blijft verwarmen....

( handleiding heb je neem ik aan...is heel sumier en door ervaring wordt je wijzer.....)

 

ECO stand wordt er inderdaad een interventie na 20 min gedaan en gaat de kachel aan en uit.............



#6 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 24 November 2017 - 08:39 AM

Er is normaal een waarde tussen opstart en uitdoven als de temperatuur is behaald.
Het enige punt is dat in het uitdoof process het even kan duren voordat het toestel weer kan herstarten omdat hij moet koelen.
 



#7 Wolfjes100

Wolfjes100

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 4 Posts:

Geplaatst op: 29 November 2017 - 08:28 PM

Dank aan alle reacties,

Vooralsnog lijkt het een niet op te lossen probleem. Kennelijk is de terugkoppeling niet erg gevoelig of kan de kachel niet op een laag niveau voortsudderen. We hebben in Italië een vakantiehuisje waar we een paar maanden geleden een Cadel met een capaciteit van 6,5 Kw hebben neergezet. Eens kijken of die dat wel kan..desnoods vervangen we dan deze Cute, die dus niet zo knap is als beloofd.




Hosting en Seo door
scheiding