Jump to content


Photo

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 peter0303

peter0303

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 posts

Posted 08 November 2017 - 01:31 PM

hallo,

 

Kan mij iemand info geven over een cmg dealer ? Het volgende is aan de hand. Ik heb vorig jaar december een pelletkachel gekocht bij de firma pelletkachelcenter /geleen.het betreft een cmg lp6up eirene monde.Sinds eergisteren krijg ik het niet meer aan de praat. Alsd ik op de aan-uit knop druk verschijnt er op t scherm in t italiaans: Tfumi alta (rookgastemp hoog) en daarna pulizia (af).de rookgasventilator loopt maximaal en blijft dit doen zolang ik de stekker niet uitrek. Dit terwijl de kachel steenkoud is.Ik kan ook verders niks veranderen aan t menu of instellingen,het menu is ook erg miniem geworden en de taal kan ik ook niet meer veranderen. Het inschieten van nieuwe software wil ook niet lukken. Mijn cmg deal is dit jaar door een tragisch motorongeluk om t leven gekomen en hierdoor  kan ik geen beroep meer op hem doen. Mijn kachel is pas een jaar oud en heb nog garantie. Een ex medewerker van de firma vermoed ook dat de printplaat defect is. Waar haal ik een printplaat vandaan? Hopelijk kan iemand mij helpen, het wordt langzaam koud in ons huis



#2 Pelletkachelheerenveen

Pelletkachelheerenveen

    groot gebruiker

  • Members
  • PipPipPip
  • 328 posts

Posted 08 November 2017 - 02:23 PM

www.dreamfire.nl is verkoper van cmg pelletkachels

Zoals jij het verhaal omschrijft kan de rookgas temperatuur meter defect zijn.

De kachel meet dan een veel te hoge waarde en denkt dat hij oververhit is de rookgasmotor gaat op volle toeren draaien.



#3 peter0303

peter0303

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 2 posts

Posted 08 November 2017 - 03:05 PM

www.dreamfire.nl is verkoper van cmg pelletkachels

Zoals jij het verhaal omschrijft kan de rookgas temperatuur meter defect zijn.

De kachel meet dan een veel te hoge waarde en denkt dat hij oververhit is de rookgasmotor gaat op volle toeren draaien.

ik heb dit euvel nog een keer gehad.Toen was de spanning uitgevallen (de kachel stond uit) .Toen kreeg ik ook opeens alleen maar italiaans op t display. Gelukkig kon toen nieuwe software via de usb aansluiting geupload worden. Daarna had ik ook weer gewoon alle functies in t nederlands. Nu zijn de functies erg summier en ook nog in t italiaans.De ruimte temperatuur is ook niet meer zichtbaar.De kachel heeft de dag ervoor normaal gebrand. DE volgende dag moest een groep uitgezet worden ivm  E-werkzaamheden, de kachel was uit.Ik kan nergens op t WWW iets vinden van dit type kachels.Nu kan ik ook geen software uploaden, de usb poort reageert niet.Nadat ik op de aan uit knop heb gedrukt verschijnt tfumi alta, na nog eens te drukken kom pulizia en t groene led naast de aan uit knop knippert. Voor de rest doet hij niks meer.






Hosting en Seo door
scheiding