Jump to content


Photo

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 Marcell

Marcell

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 3 posts

Posted 06 November 2017 - 09:03 PM

Hallo 

 

Ik ben van plan om mijn open haard de deur uit te doen en te vervangen voor een pelletkachel.

Nu is een inbouw natuurlijk het mooiste maar dat is wat boven mijn budget.

Nu dacht ik om mijn open haard uit te bouwen en dan een soort nis te maken waar ik dan een staand model met bovenafvoer in plaats.

De afvoer wil ik dan met een flexibele buis in mijn schoorsteen trekken, deze is ongeveer 7 meter met een schuin deel er in.

Als hij dan in de nis zou staan dan kun je er via de zijkant niet meer bij.

 

Zijn er leden van dit forum die iets soortgelijks hebben of weten of dit mogelijk is, mede met het oog op het vullen van het reservoir en het bedienen en schoonmaken van de pelletkachel

Zou dit met de Punto Fuoco Delia mogelijk zijn ?

 

Alle suggestie en tips zijn welkom.

 



#2 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 posts

Posted 07 November 2017 - 02:18 PM

Zijn een paar dingen waar je op moet letten, de eerste is beluchting van de nis waar de kachel in komt.
De electronica heeft een hekel aan te hoge temperaturen dus moet je zorgen dat de nis niet te warm kan worden en ook dat hij hier lucht vandaan de woning in kan blazen.
Nummer twee is beluchting voor verbranding.. haal deze twee niet uit één nis want dat is vragen om reuk.

nummer drie, de flexibele buis moet je afstorten met vermiculite om hem te isoleren, hoe meer warmte hoe beter de trek hoe minder condens.



#3 Marcell

Marcell

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 3 posts

Posted 18 November 2017 - 07:57 PM

Ik hoorde dat als je schoorsteenkanaal meer dan 6 meter lang is dat je dan diameter 100 moet nemen ipv 80 en dan bij de kachel een verloopstuk van 80 naar 100 moet plaatsen.

Klopt dit of is dat onzin/niet nodig

Moeten de kachels nog afgesteld worden na het plaatsen, en zo ja kun je dat zelf 

En als laatste vraag krijg je de subsidie ook als je de kachel zelf plaatst of moeten er papieren van een installateur opgestuurd worden ?






Hosting en Seo door
scheiding