Ga naar inhoud


Foto

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 katske10

katske10

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 4 Posts:

Geplaatst op: 25 October 2017 - 04:42 PM

Hallo ik ben sinds kort in het bezit van de mcz musa hydro 21 kw pelletkachel cv.
Nu vind ik het vreemd dat de kachel elke x aan slaat zodra je warm water vraagt. Nu is alles gecombineerd met zonneboilers en een buffervat van 400 liter.
En als ik de brandhaard niet elke dag schoonmaak slaat het in storing A01. zo kun op deze manier niet eens een weekend weg in de winter.
Is dit nu normaal of moet de kachel beter afgesteld worden.
De monteur die de kachel geinstalleerd heeft, wist volgens mij niet de puntjes op de i van deze mcz musa hydro.
Had wel veel verstand van zonneboilers en pompgroepen en heeft alles keurig geinstalleerd.

Vrgr kats

#2 Pelletkachelheerenveen

Pelletkachelheerenveen

    groot gebruiker

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 328 Posts:

Geplaatst op: 26 October 2017 - 09:17 AM

Kan de monteur niet informeren bij fero de Nederlandse importeur van MCZ.

Ik weet zo een twee drie ook niet wat het kan zijn



#3 katske10

katske10

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 4 Posts:

Geplaatst op: 26 October 2017 - 03:35 PM

Oke zal de monteur er even naar vragen.
Thanks

#4 Aaron

Aaron

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 22 Posts:

Geplaatst op: 17 November 2017 - 08:23 PM

Als de boiler te lage temperatuur heeft gaat hij na verwarmen en dat is aan/uit dus vervuiling.

 

En welke pellets stook je,  andere kunnen soms ook helpen.

 

Voor beetje water koude gebruiken + ketel op gasfornuis......

En bij Douche, achter elkaar en kraan door laten lopen.... dus hele gezin achter elkaar zodat kachel ook door kan gaan.



#5 katske10

katske10

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 4 Posts:

Geplaatst op: 19 November 2017 - 02:38 PM

hallo, ik stook met pellets van het merk elite de groene zakken.

aanbevolen door de installateur.

heb weer contact met installateur gehad, en gaat de juiste instellingen vragen bij mcz.

als het goed is word het deze week opgelost.

ps heb de rookgasafvoer voorbij de nok, dus dat moet sowieso goed zijn.

jullie horen nog van mij.



#6 Aaron

Aaron

    volwaardig lid

  • Members
  • Pip Pip
  • 22 Posts:

Geplaatst op: 25 November 2017 - 10:36 AM

Elite pellets, zijn dit witte  naaldhout wat goed brand of juist bruine... en die blijven meestal is mijn ervaring langer schoon.

 

Witte zouden meer warmte moeten geven maar ik merkte op de 10% hogere prijs er niets van.

Zelf stook ik op pellets van   De Lange, uit Ursem uit de fabriek zelf gehaald, en daar is mijn ervaring dat....

Ja, vooral eerste jaren wel eens stof en je moest zeven,  later steeds beter en nu perfect.

 

Wel kunnen de onderste zakken meer stof bevatten door lange liggen onder hoge druk en de bovenste hebben minder gruis.

Verder vooral als je plaatselijk redelijke prijs pellets kunt kopen daar blijven want wisselen moeten sommige kachels  afgesteld worden.

 

Wat jou Pellet ketel voor CV doet weet ik niet maar voor warm water,  dan is zonneboiler met na verwarming vaak gunstiger dan korte starts met rook wolkje voor aansteken... en ik zou  niet voor tapwater de ketel laten starten....

Enkele panelen of headpipes is vaak al voldoende bij 200 liter boiler, grotere gezinnen 300 of 400 ... liters.... en niet 1 maar 2 of 3 panelen.... (12-20-30 pipe's)



#7 katske10

katske10

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 4 Posts:

Geplaatst op: 26 November 2017 - 09:35 AM

Pellets zijn lichtbruin en branden opzich goed.
Is 100% naaldhout.
Gegevensbruik kachel 127 branduren
Aantal inschak. 457
En ik heb alles al in combinatie met zonneboilers en 400 liter buffervat.
Kachel slaat gewoon elke in storing a01 geen onsteking vuur.
Vuurpot ziet er schoon uit, gaten nog mooi open.
Weer overleg gehad met installateur, als het goed is komt hij van de week langs. Heeft de instellingen opgevraagd bij mcz.
Dus we wachten af.
Ps deze kachel is uitgerust met active + dat houd in dat het zelf bijhoud wat voor pellets erin zitten. En dat dan zelf afregelt.




Hosting en Seo door
scheiding