Ga naar inhoud



This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
29 replies to this topic

#1 Gast_Ewald Laarp_*

Gast_Ewald Laarp_*
  • Guests

Geplaatst op: 11 November 2013 - 03:22 PM

Hallo mensen!

 

Ik heb na dat ik er helaas te laat achterkwam een chinese pelletkachel gekocht.

Deze kachel heb ik in mijn schuurtje aangehad en heeft het welgeteld 3 maanden gedaan!

Nu wil ik garantie en is degene gestopt met het leveren van deze kachel, je raad het al daar kan ik naar fluiten.

Zijn er mensen die mij onderdelen of hulp kunnen bieden aan de pelletkachel type WRO-18RRP.

Ga echt kijken of je kwaliteit koopt zodat je niet in dezelfde shit zit als mij!

 

alle hulp is welkom!!!!!



#2 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 12 November 2013 - 08:20 AM

Hallo Ewald, Ik ken het merk/type niet, wat doet de pelletkachel niet? als hij bijvoorbeeld geen korrels gaat laden kan het zijn dat de onderdruk sensor is omgeslagen.

deze kun je vinden door een klein siliconen slangetje in de kachel te volgen... kan ook zijn dat deze kachel dat niet heeft.

chinese pelletkachels werken vaak met timers ipv sensoren vandaar.



#3 Gast_vissershuus_*

Gast_vissershuus_*
  • Guests

Geplaatst op: 01 January 2014 - 12:33 PM

ik heb ook een chinese kachel en die gooit constant pellets in de kachel, type hp 020 op een sokkel  9 kw  merk enjoy life

verder een goede kachel maar de software is prut

de wormmotor draait dan constant  en de kachel is dan ook niet meer te bedienen.

dus enigste mogelijkheid om hem te temperen stekker er uit .

met als gevolg geen rookgas ventilatie meer. dus rook in de kamer.

 

oplossing graag aan [email protected]



#4 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 01 January 2014 - 02:06 PM

vaak als de moederborden (besturing) te warm wordt krijg je dit probleem... heb je wel een geaard stopcontact?



#5 Gast_vissershuus_*

Gast_vissershuus_*
  • Guests

Geplaatst op: 01 January 2014 - 02:24 PM

heb moederbord al verplaatst naar buiten de kachel.

alleen als de spanning er een hele poos volledig af is geweest [stekker er uit] dan doet hij het perfect.

na een aantal uren branden  stopzetten en dan later op de dag weer  opstarten terwijl de spanning er op is blijven staan

gaat ie weer in de problemen. [heb geaard stopcontact].

 

groeten  vissershuus



#6 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 01 January 2014 - 02:35 PM

het probleem is dat je moederbord al te heet is geweest, dus ergens een elco (weerstand) te warm geworden oid.

dan kun je dus ook bijvoorbeeld na 1 uur het probleem weer krijgen, is niet op te lossen dan een ander moederbord helaas.



#7 Gast_oudere pelletstoker._*

Gast_oudere pelletstoker._*
  • Guests

Geplaatst op: 09 January 2014 - 04:22 PM

het probleem is dat je moederbord al te heet is geweest, dus ergens een elco (weerstand) te warm geworden oid.

dan kun je dus ook bijvoorbeeld na 1 uur het probleem weer krijgen, is niet op te lossen dan een ander moederbord helaas.

Hallo,

 

vreemde oplossingen allemaal, ....als het zo is dat het moederbord te heet is geweest en hij doet het weer na afkoeling lijkt het meer op een uitzettingsbreuk van een verbinding op het bord waardoor mogelijk het relais welke de wormmotor bediend in gesloten stand blijft staan . om dit op te lossen is enige kennis vereist van elektronica. Als het een onderbreking op de print is kan het zijn dat je het ziet aan een zwart spoortje op de tin baan.

Maar als het doorlopen het enige probleem is kun je zonder neveneffecten ook in de elektrische voeding van de wormmotor een schakelaar zetten en deze handmatig te bedienen of door middel van een simpele thermosstaatje en krijg je geen rook in de kamer.

Natuurlijk is dit een surrogaat oplossing, maar printschema enz. krijg je niet gauw uit China misschien kun je een cyclustijd ontdekken en zelf met een timertje werken.

BDW  een ELCO is geen weerstand maar staat voor elktronische condensator



#8 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 10 January 2014 - 06:35 AM

Klopt elco is een condensator, maar als deze door overhitting is gaan lekken kunnen ze rare storingen gaan geven.

vaak zie je dan dat een toestel voor 1 uur of soms binnen een kwartier alweer dezelfde storing geeft.
in de computerbranche hadden ze ook vaak dit probleem bij servers.

#9 Gast_kacheltje_*

Gast_kacheltje_*
  • Guests

Geplaatst op: 19 January 2014 - 04:30 PM

goedendag,

 

Ook wij hebben een HP 20S pelletkachel.

 

Als wij deze aansteken  (manuel) dan gaat de kachel 1 keer pellets geven en daarna verwarmen.

Het punt is dat de kachel na deze ene keer stopt met pellets geven .

 

wie weet wat we hieraan moeten doen.

 

b.v.d

kacheltje



#10 Gast_prinsje_*

Gast_prinsje_*
  • Guests

Geplaatst op: 24 January 2014 - 11:30 AM

Ik heb der ook eentje staan een chinees ding maar het werkt voor geen meter! dat niemand dit soort mensen stopt dit kost de particulier geld!!!



#11 Gast_Josje_*

Gast_Josje_*
  • Guests

Geplaatst op: 25 January 2014 - 11:31 AM

Oud gezegde : You get what you pay for....(goedkoop is heel vaak duurkoop)

En natuurlijk kopen bij een vertrouwd adres waar je later ook terecht kunt (geen garantie tot aan de deur)

Bijvoorbeeld ergens in Raalte.

 



#12 Gast_Danny_*

Gast_Danny_*
  • Guests

Geplaatst op: 09 April 2014 - 07:36 AM

Wij hebben ook een merk gekocht na dat we helaas een chinese pelletkachel hadden, uiteindelijk zijn we in Raalte terecht gekomen zoals degene boven mij ook al aangaf.

Goede uitleg veel keuze in merken en veel verschillen te zien! voordeel is wel dat ze meerdere merken hebben branden en zo eigenlijk meer de consument laten kiezen.

Ik draai nu met een Mcz Thema en die bevalt mij goed mooi vlambeeld en de ventilator kan ik uitzetten.



#13 Euron kachels

Euron kachels

    expert

  • Members
  • Pip Pip Pip
  • 92 Posts:

Geplaatst op: 18 April 2014 - 09:02 AM

Mooi om te lezen dat mensen dan toch bij ons uitkomen!
Wij verkopen geen chinese pelletkachels en zullen deze ook niet aanbevelen.



#14 Gast_knabbel_*

Gast_knabbel_*
  • Guests

Geplaatst op: 15 February 2015 - 08:35 AM

Ook wij kochten verleden jaar in april een pelletkachel die achteraf van Chinese makelij bleek te zijn.  Niets dan problemen en heeft nog eigenlijk voor geen meter gewerkt. Is dus 6 maanden oud en heeft 3 maanden met horten en stoten gewerkt.  Er wordt geen technieker gestuurd... willen wel omruilen.... maar wij willen die rommel niet meer in huis.  Verkoper biedt nu een waardebon aan om bij hem iets anders te kopen (goedkoopste dat hij verkoopt kost 1500.00 €) en is iets wat wij totaal niet nodig hebben.  Ander merk van pelletkachel kan hij niet aanbieden.  Heeft enkel dit Chinese merk te koop.  Onze kachel is echter niet meer te gebruiken vanwege het reële brandgevaar.  Gaat in oververhitting, gaat in alarm met een enorme vlamontwikkeling en slaat NIET uit.  Zelfs wanneer we de stekker er uit trekken blijft hij jagen en branden gedurende nog een aantal minuten, om dan gelukkig toch uit te doven.... Gelukkig waren wij de eerste keer thuis en gebeurde het niet 's nachts !

De kachel is nooit door een technieker afgesteld... de verkoper gaf ons enkel een beknopte handleiding en als wij naar andere techniekers belden voor de afstelling, weigerden zij dit omdat ze de Chinese kachels niet afgeregeld krijgen.



#15 Gast_Pelletkachelhome_*

Gast_Pelletkachelhome_*
  • Guests

Geplaatst op: 15 February 2015 - 04:34 PM

Hallo,

Als je een aankoop wilt doen is het altijd verstandig om je vooraf goed te laten informeren.

Dit geld zeker ook voor pelletkachels.

Het is verstandig om je te richten op een merk wat technies goed in elkaar zit en als goed bekend staat.

Gelukkig zijn er dealers die meerdere merken brandend hebben opgesteld.

Deze zijn onder anderen te vinden in Raalte ,Krommenie en IJsselmuiden.

Als je daar een bezoekje brengt dan kunnen ze je daar de juiste voorlichting geven.

Wil je een kachel brandend zien neem daar dan de tijd voor zodat je ook een idee krijgt hoe een kachel werkt en brandt.

Als mensen bij ons in de showroom wat kachels brandend willen bekijken dan zijn ze vaak meer dan een uur te gast.

Het is ook verstandig om een kachel te kopen bij een erkende dealer dit is na te vragen bij de importeur.

Mochten er na aankoop dan problemen zijn met de kachel dan kunt u ervan uitgaan dat deze door uw dealer opgelost worden.

Houd altijd in uw achterhoofd dat goedkoop ook duurkoop kan zijn.

vr. gr. Pelletkachelhome



#16 Gast_Sassy_*

Gast_Sassy_*
  • Guests

Geplaatst op: 20 October 2015 - 08:15 PM

Ook wij kochten verleden jaar in april een pelletkachel die achteraf van Chinese makelij bleek te zijn. Niets dan problemen en heeft nog eigenlijk voor geen meter gewerkt. Is dus 6 maanden oud en heeft 3 maanden met horten en stoten gewerkt. Er wordt geen technieker gestuurd... willen wel omruilen.... maar wij willen die rommel niet meer in huis. Verkoper biedt nu een waardebon aan om bij hem iets anders te kopen (goedkoopste dat hij verkoopt kost 1500.00 €) en is iets wat wij totaal niet nodig hebben. Ander merk van pelletkachel kan hij niet aanbieden. Heeft enkel dit Chinese merk te koop. Onze kachel is echter niet meer te gebruiken vanwege het reële brandgevaar. Gaat in oververhitting, gaat in alarm met een enorme vlamontwikkeling en slaat NIET uit. Zelfs wanneer we de stekker er uit trekken blijft hij jagen en branden gedurende nog een aantal minuten, om dan gelukkig toch uit te doven.... Gelukkig waren wij de eerste keer thuis en gebeurde het niet 's nachts !
De kachel is nooit door een technieker afgesteld... de verkoper gaf ons enkel een beknopte handleiding en als wij naar andere techniekers belden voor de afstelling, weigerden zij dit omdat ze de Chinese kachels niet afgeregeld krijgen.

Mag ik vragen welk merk jullie hebben? Wij hebben sinds begin dit jaar een Phebo stufe van Pelletcomfort uit Enschede en hebben exact dezelfde problemen. Er is al een nieuwe printplaat in gekomen en volgens de verkoper heeft hij verder nooit dit soort klachten. Verkoper is steeds slechter bereikbaar maar verzekerd ons ervan dat het geen chinese kachel is, hij kostte €1850 nieuw...

#17 Gast_Chantalvaneker_*

Gast_Chantalvaneker_*
  • Guests

Geplaatst op: 21 October 2015 - 04:10 PM

Wij hebben ook een Chinese pelletkachel 2winters heeft hij het goed gedaan alleen is nu mijn probleem hij heeft opstart problemen ik moet voor dat ij hem opstart een paar korrels in het bakje doen.en dan start hij pas op.ik heb de verkoper al gebeld sauna 4you in Haaksbergen maar die geeft aan dat er maar een jaar garantie op zit.ik heb vorige week een waterkoker gekocht voor 8,95 en daar zit 2 jaar garantie op en een ding van 1650 euro maar een jaar belachelijk voor woorden. En waarschijnlijk zij hij mij dat er ook geen onderdelen verkrijgbaar zijn.wat kun je hier mee groetjes chantal

#18 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 21 October 2015 - 04:14 PM

Europese  wetgeving is 2 jaar op elektronische apparatuur https://www.consuwij...riode-in-europa



#19 Gast_stef_*

Gast_stef_*
  • Guests

Geplaatst op: 05 December 2015 - 03:59 AM

wij hebben ook peletkachel gekocht enjoy life 14kw na 1 winter gebrand te hebben met veel tam tam er bij willen nu de korrels niet meer vallen en had ik toen geweten dat het een chinese kachel was had ik ze niet gekocht

verkopen ging goed alles via pc geregeld kachel gebracht ook ok maar nu als je iets voor hebt blijkt dat die verkoper gestopt is dag 2000 euro

want probeer maar iemand te vinden die weet hoe komt dat die het niet meer doet 

of waar vind je daar onderdelen voor

overweeg zelfs terug naar een alles brander over te schakelen maar ja centen wassen niet op de rug he

groeten stzf



#20 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 05 December 2015 - 11:35 AM

Het is jammer dat je deze ervaring hebt gehad... ik kan je garanderen dat als je een goed systeem had gekozen je echt niet meer terug wou naar de houtkachel.



#21 Gast_wilfried_*

Gast_wilfried_*
  • Guests

Geplaatst op: 08 December 2015 - 07:06 AM

Beste,

ik lees helaas vele problemen met de zogenaamde "chinese" pelletkachels. Probleem is niet zozeer de "chinese" makelij, maar wel de onkunde en vaak onwil van de verkopers: zij springen mee op deze lucratieve markt om snel een graantje mee te pikken. Denk je nu echt dat de italiaanse kachels zoveel beter zijn??? Van waar denk je dat die hun componeneten vandaan komen?? Juist ja, van China, zoals bijna alles wat wij tegenwoordig in huis hebben... Heb ervaring van een italiaanse kachel die dezelfde problemen had als de chinese: niet meer te stoppen zelfs vuur gevat in de voorraadbak....
Heb zelf ook eerst een kachel gekocht van Pellka, ingevoerd door iemand uit Maasmechelen denk ik, chinese makelij maar verder prima kachel! Zijn ook te koop onder de naam "Hesstia". En ja soms zijn er problemen maar die heb je zelfs met de dure duitse merken! Heb je een goede verkoper dan heeft hij alle stukken op voorraad en biedt hij tevens goede service, en dit heeft niets te maken met "chinese" brol.
Wees niet boos op de chinese kachel maar wel op je binnenlandse verkoper! ( je moet eens een dure Duitse porsche cayenne kopen en dan nadien lezen wat een superservice je krijgt vanwege hun ingebouwde stommiteiten...)

#22 Gast_3600_*

Gast_3600_*
  • Guests

Geplaatst op: 11 December 2015 - 02:43 AM

Elektrodiscount.be heel goede Pelletkachels en ook heel goedkoop heb er al voor de vele familieleden laten kopen heel tevreden alemaal

#23 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 15 December 2015 - 08:58 PM

ga je dit nu onder elk bericht plaatsen? vind het een beetje spam overkomen zo vaak

Gast_3600

#24 Gast_Saphy_*

Gast_Saphy_*
  • Guests

Geplaatst op: 23 December 2015 - 08:52 PM



Update december 2015: inmiddels hebben we een splinternieuwe Phebostufe kachel gekregen en beginnen met een schone lei. Pelletcomfort Enschede bedankt voor deze fantastische service!!

#25 Gast_Ton_*

Gast_Ton_*
  • Guests

Geplaatst op: 03 May 2016 - 11:11 AM

Eee

#26 Gast_tina_*

Gast_tina_*
  • Guests

Geplaatst op: 19 November 2016 - 11:34 AM

ik heb al 4 jaar een pellet-kachel, made in china, en dat ding doet het zeer goed. alleen de vacuum-sensor is defect maar dat is mijn eigen schuld omdat ik er met de stofzuiger aan gezogen heb. ( kort gesloten en hup alles werkte weer ) service is niet nodig, maar wel mogelijk omdat de onderdelen in veel ???zogezegd niet chinese ??? kachels zit en zeker omdat de prijs die er voor betaalde echt aan de lage kant was. 320 euro voor een 12kw kachel ( online veiling BVA )

 



#27 Gast_gast_*

Gast_gast_*
  • Guests

Geplaatst op: 20 November 2016 - 01:13 AM

sensor kort gesloten en alles werkt weer.

zonder beveiliging op verstopping of een open deur.

goed bezig !!!

 

europese fabrikanten gebruiken "zelden" chinese onderdelen, dus "veel" is kroegenpraat.

 



#28 Gast_Bjorn_*

Gast_Bjorn_*
  • Guests

Geplaatst op: 05 December 2016 - 06:35 PM

Hallo Ewald, Ik ken het merk/type niet, wat doet de pelletkachel niet? als hij bijvoorbeeld geen korrels gaat laden kan het zijn dat de onderdruk sensor is omgeslagen.
deze kun je vinden door een klein siliconen slangetje in de kachel te volgen... kan ook zijn dat deze kachel dat niet heeft.
chinese pelletkachels werken vaak met timers ipv sensoren vandaar.

wat kan je daar dan aan doen mijne start nog op maar nadien vallen der geen korrels bij als ie aan is

#29 Gast_Johanna_*

Gast_Johanna_*
  • Guests

Geplaatst op: 05 January 2017 - 10:04 AM

Heeft iemand ervaring met de Norrlands Power PS-50 pelletkachel?



#30 Pascale Rigaux

Pascale Rigaux

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 1 Posts:

Geplaatst op: 28 February 2017 - 02:34 PM

wat kan je daar dan aan doen mijne start nog op maar nadien vallen der geen korrels bij als ie aan is

wij hebben dat ook er vallen geen korrels meer ,al niets dan miserie met die palletkachel 






Hosting en Seo door
scheiding