Jump to content


Extraflame Dorina Of Rosy


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 Gast_Louis_*

Gast_Louis_*
  • Guests

Posted 25 October 2013 - 02:54 PM

Goedendag,

 

Ik ben mijzelf aan het orienteren op pelletkachels en heb een paar vragen omtrend de Extraflame Dorina of de Extraflame Rosy.

Beide toestellen hebben een mooi gietijzeren binnenwerk al heeft de Rosy wel een grotere aslade en ook een echte aslade ipv een bakje.

Nu zag ik ook een verschil in display van beide Extraflame kachels de ene heeft rode letters en de andere blauw, zit hier verschil in?

Verder zou ik graag willen weten wat voor uitlaatdiameter beide pelletkachels hebben en of ik ze op mijn schoorsteen kan aansluiten.

 

Mvg Louis

 



#2 Euron kachels

Euron kachels

    expert

  • Members
  • PipPipPip
  • 92 posts

Posted 24 April 2014 - 07:14 AM

Bedankt voor uw intresse in de Extraflame pelletkachel.

 

Er zitten inderdaad verschillen tussen de Extraflame Rosy en de Extraflame Dorina.

 

De Rosy heeft een grote aslade terwijl de Dorina een asbakje heeft.
Bij de Rosy zit de aslade onderin waardoor je de deur niet verplicht hoeft te openen, bij de Dorina zit de asbak achter de stookdeur.

 

Het display van de Rosy is zeer uitgebreid terwijl de Dorina een simpel led display heeft.
Hierdoor kan de Rosy ook bijv via een externe thermostaat worden aangestuurd.

 

De wisselaar van de Rosy heeft een hoger rendement dan de Dorina echter het vermogen van de Rosy is bijna 1kw lager.

 

De Rosy heeft een afstandbediening bij geleverd, dit kan bij de Dorina bij besteld worden maar heeft maar 1 functie (harder of zachter) dit terwijl de Rosy alle functie's via de afstandsbediening toe laat.

 

De toevoer voor pellets heeft bij de Rosy netjes een klepje en bij de Dorina is dit een los plaatje.

 

Al met al moet u het zo zien dat de Dorina een goed model is voor een nette prijs aangezien beide stookkamers van gietijzer zijn en ook de branderbakken.
Plus het feit dat ze beiden een luchtmeting hebben, iets wat de meeste pelletkachels in deze prijs categorie niet hebben.

 

Kom gerust eens kijken in de showroom aan de Kaagstraat 13 of bel/mail ons voor een erkend dealer bij u in de buurt.






Hosting en Seo door
scheiding