Ga naar inhoud


Foto
- - - - -

Vervuiling Ruitje, Vreemd Patroon (Mcz Amy)


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 Harry

Harry

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 9 Posts:

Geplaatst op: 31 March 2020 - 08:21 AM

Sinds november brandt er bij ons een mcz Amy, en vanaf het begin vervuilt het ruitje in een normaal tempo. Echter vanaf de linker bovenhoek ontstaat een scherpe lijn naar rechtsonder een heeft de vorm van een driehoek (vorm van een paraplu). In de linker beneden hoek, onder de driehoek hoopt zich as op. De dealer heeft nu een nieuwe deur geplaatst echter het beeld blijft zich voordoen. Is deze vorm van vervuiling van het ruitje normaal?

#2 Gast_Gast _*

Gast_Gast _*
  • Guests

Geplaatst op: 31 March 2020 - 04:57 PM

Hallo, 

Is de luchttoevoerspleet welke zich in de brandkamer bovenaan bij de deur bevind niet vervuild en is hij goed afgesteld?

De spleetbreedte moet ongeveer 3mm bedragen en moet over de hele breedte gelijk zijn dit is bij te stellen.

vr gr. Pelletkachelhome.



#3 Harry

Harry

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 9 Posts:

Geplaatst op: 31 March 2020 - 05:46 PM

Ik ga het nakijken. En de kachel is door een gerenommeerd bedrijf geplaatst en ingeregeld. Het lijkt er idd op dat de ventilatie langs het ruitje niet goed verloopt

#4 Harry

Harry

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 9 Posts:

Geplaatst op: 01 April 2020 - 10:01 AM

Ik heb het item dubbel geplaatst, zie hier met foto


https://pelletkachel...ost_return=5342

#5 Harry

Harry

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 9 Posts:

Geplaatst op: 01 April 2020 - 11:11 AM

https://pelletkachel...ost_return=5342

#6 Pelletkachelforum beheer

Pelletkachelforum beheer

    Administrator

  • Administrators
  • 743 Posts:

Geplaatst op: 02 April 2020 - 07:07 AM

Wat ook belangrijk is welke vermogen je het meeste stookt en hoe sterk de trek in je schoorsteen is, als deze veel te hard trekt kun je ook een waas krijgen omdat het raam als ware gekoeld wordt.



#7 Harry

Harry

    beginner

  • Members
  • Pip
  • 9 Posts:

Geplaatst op: 02 April 2020 - 10:37 AM

Ik heb vanmorgen de spleet boven het scherm ruimer gezet. Ik kon aan de schroeven zien dat hij amper open stond. Heb nu al de indruk dat hij rustiger brand en dat de as zich ook beter verdeeld in de opvangbak. Voorheen lag de meeste as links in de bak, aan de zijde waar ook de vervuiling op het glas groter was.




Hosting en Seo door
scheiding